Alweer een nieuw verslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rob Dekker - WaarBenJij.nu Alweer een nieuw verslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rob Dekker - WaarBenJij.nu

Alweer een nieuw verslag

Door: Dingers

Blijf op de hoogte en volg Rob

18 Januari 2015 | Suriname, Paramaribo

Dus mensen door bepaalde druk door mensen. Onder andere via facebook en door mensen die hier real live zijn. Ga ik weer n verslagje schrijven. (jullie zijn wel veeleisend he laatste verslag was pas 3 maanden geleden!)

Maar dus. Het werk gaat verder door. We hebben een paar hele drukke maanden gehad. Ong dus november december en het begin van januari. Daarbij hebben we onder andere het bevrijdingsfestival gehad dan een artiest genaamd kassaf in n voedbalstadion. in hetzelfde stadion nog een feest van digicel. Dan hebben we in totaal 4 feesten in torrarica gehad (een beroemd hotel daar). en dan nog een feest op een sportveld genaamd oase. Daar hadden we 3 stages waarvan 2 met lichtshows. Daarnaast allerlei andere projecten. Paar lampjes hier. Wedding daar. Wat geluid aansluiten bij een discotje.
Al met al druk maar weinig gezien verder van suriname.

Dus toen was onze chrismans er weer.
Met onze chris een heleboel age of mythology gedaan nog met hem naar 2 bandpractisen gegaan (waar ik daarvoor dus vrij weinig tijd voor had) en 2 fietstochten gemaakt, en een uitstapje met wat surinaamse maties naar nieuw amsterdam.
Eerste tocht was naar domburg. Een dorp ten noorden van paramaribo. Dus fietsen gehuurd bij zus en zo (dat is daar een soort herberg achtig iets els verblijft daar nu). En gefietst, het is wel een leuke route maar wel relatief veel verkeer. Iedereen kijkt je ook aan alsof je gek bent want waarom fietsen als je kan rijden. Domburg is een leuk dorpje, maar het lijkt nog wel veel op paramaribo. Wel minder rotszooi wat wel fijn is. Dus daar even rondgefietst, en wat gechilled op het dorpsplein. En daarna weer terug. In totaal plus minus 50km gefietst.

Op een andere dag zijn we dan met maties van mij en chris naar nieuw Amsterdam gegaan. En hebben we even rondgelopen op dat fort. Op zich een interessant fort maar het is niet iets wat je niet in Nederland kan zien. (aangezien het door nederlanders gebouwd en gebruikt is). Er stond wel wat interessants in over Suriname door zijn belang in de 2de ww omdat er hier veel bauxiet te winnen viel en valt. Daar gegeten en gepraat en teruggegaan naar Paramaribo.

Dan weer een andere dag zijn we weer gaan fietsen. Ditmaal langs de rivier naar paramaribo noord. En daar de boot gepakt naar Nieuw amsterdam. om vanaf daar vervolgens verder te fietsen lang de commewijnerivier. Daar kwamen we dankzij het anwb boekje uiteindelijk terecht in marienburg. Daar was vroeger een suikerfabriek. Die is al een tijdje gesloten maar dat maakt hem niet minder vet om rond te lopen. Een massife ruine met overal een soort wesp achtige vlieg die daar enorm veel nesten had gemaakt (niet agressief gelukkig) massife tantwielen om het suiker mee te grinden. In een ander gebouwtje vleermuizen ontdekt weer n ander gebouwtje een honden nest en overal zie je de strijd die de natuur maakt tegen dat gebouw. Prachtig, zeker een aanrader.
Daar verder gefietst en wat bamie gegeten. Toen we bij de plek kwamen waar we volgens het anwb boekje weer een boot moesten pakken kwamen we op het geweldige plan om over de brug te fietsen die er vlak naast zit. Iemand had ons gezegd dat dat mocht dus wtf. Zo gezegd niet zomaar gedaan. Dat was toch steiler dan we dachten en ahoewel het wel lukte denk ik dat we de volgende keer toch maar n bootje pakken. Dan half dood weer terug naar zus en zo gefietst en de taxi naar huis. Dan zijn we gisteren samen met ellen die er nu ook is naar Matta gegaan, ook weer met die matties van mij.(anders kom ik daar niet) en daar lekker gechilld en naar stoere verhalen geluisterd van oom chris (de indiaan daar) en tante marta (zijn vrouw) . Was enorm gezellig en supper chill daar overnacht en dan vandaag na een wandelling nog in het bos weer terug naar hier waar ik dus nu een verslag aan het maken ben. toen besloot ik dat ik een koekje ga eten en mijn verslag maar ga afronden.

Zo dat is AL weer een verslagje voor jullie ;p
Bedankt voor de interesse
Rob

ps: kunnen jullie niet wat van die vorst naar hier sturen?

En oja ik draag nog steeds lange broeken en m,n haar is nog steeds lang.

• 18 Januari 2015 - 23:02

Inge:

Tja...maar drie maanden valt best mee! Geniet van de gezelligheid he!

• 19 Januari 2015 - 02:43

Ellen:

Kijk... door de juiste hoeveelheid druk te zetten en daarbij de juiste namen te noemen komen we toch ergens! :p
    Leest lekker weg tsjing brodah!

• 19 Januari 2015 - 08:36

Evelien:

Hey Rob, super leuk om je verslag te lezen. En met die foto's erbij krijgen we een goede indruk. Dank je wel.
    Ik kijk uit naar de volgende!!
    Veel plezier met Ellen, je matties en de indianen.

Groetjes Evelien

• 19 Januari 2015 - 09:33

Anne:

Yeah goed bezig Rob!! Super leuk om weer wat te lezen :D Ellen heeft hier vast enige invloed op gehad ;)
    En wat mij betreft kunnen we best een dealtje sluiten over die vorst: ik stuur de kou jouw kant op en jij stuurt dat warme weer naar ons :D
    Veel plezier nog en succes met het werk!
    Groetjes, Anne

• 19 Januari 2015 - 10:31

Marian:

Waren de koekjes lekker? Deze ariveren beter als met de post leuk echt Rob verslag.

• 20 Januari 2015 - 17:13

Tiny Dekker:

Nou Rob een prachtig verslag! Levendig en voorstelbaar. Het doet goed te horen dat je niet alleen heel hard werkt maar ook je verdere omgeving verkent en allerlei contacten hebt. Veel plezier met je zus en straks je andere zus en pa en ma. Ook weer iets om naar uit te zien. Groet Tiny en Anke